Het zijn allemaal handgemaakte Nederlandse kwaliteitsfietsen, die bij mij standaard in het verkoopprogramma zitten, ik heb er heel veel, in allerlei maten.
Waardevaste fietsen van de A+ klasse. Echte WERKPAARDEN, geschikt voor veel bagage en STEILE klimmen. Deze toppers zijn fijne uiterst stevige TOER- en VAKANTIEFIETSEN met een frame dat is gemaakt van zeer hoogwaardig en lichtgewicht materiaal, soms CROMOLY STAAL en soms ALUMINIUM. ( De geleerden zullen het er nooit over eens worden, het is vaak iets persoonlijks, maar wat mij betreft zijn zowel de stalen, als de aluminium fietsen, fantastisch goede vakantiefietsen, dat bewijzen ze immers al zo lang)
Met de mogelijkheid tot het monteren van een voor-bagagedrager (bv. de TUBUS lowrider) worden ze fantastisch goede vakantiefietsen, de lowrider zit er trouwens soms al op.
*MAAR WELKE FIETS, OF WELKE FRAMEMAAT ZOU NU VOOR U DE MEEST GESCHIKTE ZIJN*
Het antwoord op deze vraag is niet zo eenvoudig, dat ik dat vooruit kan zeggen.
Naar mijn mening is de enige goede methode… Als u aan de afspraakvoorwaarden voldoet en u heeft er begrip voor… dat we hier ter plaatse uw plannen en wensen bespreken. Ik zal u dan ook de diverse voor- en nadelen van de keuzemogelijkheden vertellen.
ZADELS:
Ook is met een goed geveerd kwaliteitszadel is vaak nog wel het één en ander aan uw zitcomfort aan te passen, denk aan bv. een TERRY, Q-LAB of een BROOKS zadel. Heeft u nu al een goed zadel op uw huidige fiets, dan kan ik dat meestal wel overzetten.
De ZITHOEK en STUREN: De zadelhoogte en de afstand van zadel naar stuur is goed instelbaar.
Er zit soms een VLINDERSTUUR op, al dan niet met leer bekleed, soms een BUFFELSTUUR.
Soms een RECHT STUUR, eventueel met ERGONOMISCHE handvatten en eventueel BAR ENDS. Meestal kan ik het stuur op de fiets wel AANPASSEN AAN UW VOORKEUR.
U fietst vaak uren achter elkaar op een toer- en vakantiefiets en het DOEL van deze fine-tuning is dan ook … minder kans op rug-, nek- of polsproblemen en PIJN.